Vypadá to, že náš server prochází údržbou nebo jste offline. Některé funkce webu mohou být dočasně nedostupné.

Ako predať nehnuteľnosť: Príprava inzercie 2. časť

V 1. časti nášho seriálu o predaji nehnuteľnosti „Ako predať nehnuteľnosť: Úvahy o predaji (1.časť)“ sme vám načrtli, o čom je vhodné premýšľať pred samotnou inzerciou bytu či domu a ako sa na predaj pripraviť. Teraz nastáva chvíľa, kedy je potrebné prichystať všetky potrebné podklady na inzerciu vašej nehnuteľnosti.


Nikola Sychrová
Nikola Sychrová12. 8. 2022 | Doba čítania: 12 minút

V 1. časti nášho seriálu o predaji nehnuteľnosti „Ako predať nehnuteľnosť: Úvahy o predaji (1.časť)“ sme vám načrtli, o čom je vhodné premýšľať pred samotnou inzerciou bytu či domu a ako sa na predaj pripraviť. Teraz nastáva chvíľa, kedy je potrebné prichystať všetky potrebné podklady na inzerciu vašej nehnuteľnosti. Čím starostlivejšie touto fázou prejdete, tým je väčšia šanca, že predáte rýchlo a za vyššiu cenu.   

1) Zistite, aké nehnuteľnosti sa aktuálne objavujú na realitnom trhu 

Než sa vrhnete do prípravy inzerátu, urobte si letmú analýzu aktuálne ponúkaných inzerátov. Pozerajte sa na inzeráty očami záujemcov

  • Čo vás zaujalo a čím je nehnuteľnosť výnimočná? 
  • Čo vás zaujíma? Aké informácie potrebujete vedieť? 
  • Čo si všímate na fotografiách nehnuteľností? 
  • Prečo by ste si mali vybrať práve túto nehnuteľnosť? 
  • Zaujali vás kompletne zrekonštruované nehnuteľnosti alebo by ste chceli nehnuteľnosť upraviť podľa seba? 

Na základe získaných poznatkov získate užitočný zoznam informácií, ktoré neskôr zakomponujete do inzerátu. Inzerát tým získa na atraktivite. Analýza „konkurencie” vám zároveň môže pomôcť so stanovením tej správnej ceny. 

2) Dajte si záležať na detailnom popise nehnuteľnosti 

Aktuálne sa nachádzate vo fáze, kedy viete, aké nehnuteľnosti a za akú cenu sa ponúkajú. Využite tieto znalosti. Od prvých krôčikov a získavania informácií o predaji ste sa konečne posunuli k realizácii a čaká vás príprava inzerátu. Precízny popis nehnuteľnosti je prvá možnosť, ako zaujať záujemcov a získať viac reakcií na váš inzerát. Dajte si na ňom záležať. Najlepší dojem dosiahnete pútavým a pravdivým textom o vašej nehnuteľnosti. Skúste sa vžiť do záujemcu, nehnuteľnosť sa vám bude opisovať oveľa ľahšie. Neviete, kde začať alebo nechcete na nič zabudnúť? Inšpirujte sa v nižšie priložených bodoch, na ktoré v inzeráte určite netreba zabudnúť: 

  • poschodie bytu a počet poschodí domu 
  • dispozícia vrátane plochy všetkých miestností v m2 + pôdorys 
  • stav bytu a domu (pred / po rekonštrukcii) 
  • typ stavby (panel, tehla, novostavba) 
  • príslušenstvo (balkón, garáž, garážové státie, komora, predzáhradka, pivnica, terasa) 
  • ďalšie tipy… 

3) Nechajte kvalitné fotografie predávať za vás 

Základom dobrého inzerátu sú kvalitné fotografie, pretože prvý dojem zohráva pri hľadaní bývania veľkú úlohu. Rozmazané či tmavé fotografie, ktoré ani nezachytávajú všetky miestnosti, výrazne znižujú šancu, že sa vám podarí predať byt za cenu, akú požadujete. Každý ale nemá cit pre ten správny záber, a v takom prípade ušetrí čas aj nervy profesionálny fotograf. Profesionálne fotografie pri inzeráte prilákajú oveľa viac záujemcov, medzi ktorými si môžete vyberať bez toho, aby ste boli nútení diskutovať o výške predajnej ceny. 

Ak chcete ponuku predaja dotiahnuť k dokonalosti, nechajte si pred fotením byt upraviť a dekorovať za pomoci profesionála, bytového stylistu. Túto službu môžete na internete hľadať pod názvom Home staging alebo Home styling. Tento zvyk je obľúbený predovšetkým na západe, ale už sa pomaly udomácňuje aj u nás. 

 Záujem o nehnuteľnosť môže zvýšiť pridanie pôdorysu do inzerátu. 

Mnoho ľudí dnes vyberá byt aj podľa pôdorysu, preto je plán bytu takmer nevyhnutnou súčasťou vášho inzerátu. Z tohto dôvodu nezabudnite plánik bytu pridať do galérie fotiek. Sebe aj záujemcovi ušetríte čas na zbytočné prehliadky. Pôdorys je jednoduché vytvoriť. Môžete ho vytvoriť v niektorom z online nástrojov – napr. Microsoft Visio alebo HomeStyler. Alebo stačí plánik bytu nakresliť iba rukou. Záujemcovia to ocenia. 

4) Zvýšte atraktivitu inzerátu vďaka virtuálnej prehliadke 

K väčšej atraktivite, sprehľadneniu vašej nehnuteľnosti a rýchlejšiemu predaju môže dopomôcť aj to, že sa v inzeráte nachádza virtuálna prehliadka nehnuteľnosti. Záujemcovia tak majú možnosť si nehnuteľnosť prezrieť z pohodlia svojho domova v priebehu 5 minút. Hneď v úvode tak vyfiltrujete záujemcov, ktorým by sa nehnuteľnosť nepáčila. To potom dokáže ušetriť veľa času, ktorý by ste strávili na prehliadkach. 

A že sa virtuálna prehliadka oplatí aj po finančnej stránke, zistíte čoskoro. Virtuálna prehliadka zvyšuje lukrativitu predávanej nehnuteľnosti a vďaka tomu aj jej cenu. Mnohonásobne sa vám preto investícia do virtuálnej prehliadky vráti. 

5) Nenechajte sa okabátiť, alebo: za koľko predáte svoju nehnuteľnosť? 

Inzerát máte napísaný, fotky nafotené, ale zostáva ešte posledná vec, často najdôležitejšia – určiť cenu za predaj. Ako už bolo spomenuté, bežným spôsobom je urobiť si analýzu na trhu s nehnuteľnosťami, zistiť ceny jednotlivých nehnuteľností podobných tej vašej a podľa toho cenu za byt či dom nastaviť. Cenu nehnuteľnosti ovplyvňuje mnoho faktorov – lokalita, veľkosť bytu či domu, konkurencia, poschodie a ďalšie. Manuálna analýza trhu je veľmi užitočná, ale je vhodné ju podporiť aj ďalšími možnosťami. Moderné postupy spočívajú vo využití online Odhadov cien nehnuteľností, kde cenu zistíte do 5 minút. U nás na Bezrealitky ponúkame odhad zadarmo a nezáväzne. Za koľko teda predáte vy svoju nehnuteľnosť? 

6) A energetický štítok máte? 

Každý predaj, či už domu alebo bytu, sprevádza povinnosť uviesť energetickú náročnosť budovy už pri samotnej inzercii. V prípade neznalosti energetického štítku pri tvorbe inzerátu je možné uviesť triedu G – mimoriadne nehospodárna a potom štítok spätne doplniť. Ako majiteľ máte povinnosť kupujúcemu štítok dodať ešte pred realizáciou predaja. A ako energetický štítok získať? Pri predaji bytu by mal byť štítok k dispozícii u správcov bytového domu (štítok teda hodnotí energetickú náročnosť celého domu, nielen bytu). Pri predaji domu si musí energetický štítok obstarať sám majiteľ. 

A čo ďalej? Pokračujte na 3. časť seriálu o predaji vašej nehnuteľnosti → Ako predať nehnuteľnosť: Inzercia a prehliadky (3.časť)